Instytut Biznesu zajmuje się szeroko rozumianym doradztwem w zakresie inwestowania; restrukturyzowania; fuzji; przejęć; zwiększania efektywności, wydajności i rentowności istniejących przedsięwzięć; zarządzania zasobami ludzkimi i kapitałem ludzkim; zarządzania procesami; zarządzania marketingowego; planowania strategicznego; prawa (gospodarczego, kodeksu spółek handlowych, ustaw podatkowych itd.); pozyskiwania kapitału; wprowadzania spółek do obrotu publicznego; komunikacji społecznej; komunikacji wewnętrznej; społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR – od ang. corporate social responsibility).
Instytut prowadzi też działalność edukacyjną. Prowadzi szkolenia otwarte i zamknięte dla dedykowanych grup osób. Zajmuje się też organizacją konferencji, seminariów, wykładów i debaty.
Instytut Biznesu podejmuje się także realizacją badań, analiz, ewaluacji. Przygotowuje raporty i ekspertyz. Swoje zdanie wyraża przy pomocy stanowisk, opinii i dezyderatów. Inne obszary aktywności Instytutu Biznesu takie jak: Biznes Concierge czy VIP Excitement adresowane są do precyzyjnie zdefiniowanych grup biznesowych, środowisk przedsiębiorców i Klientów organizacji.